%@ Language=JavaScript %>
Fighter Weapons School - Top Gun
Pursuit Geometry: Lead, Lag, Pure Pursuit
戦闘機兵器学校:トップガン
追跡形態:リード、ラグ、ピュア追跡
Welcome to Fighter Weapons School...
ようこそ、戦闘機兵器学校へ・・・
...and your first Basic Fighter Maneuver or 'BFM' lesson, pursuit geometry training, in the F-15C Eagle.
・・・そして「BFM」基礎戦闘機動の最初の課目である、F15Cイーグルの追跡形態訓練にようこそ。
In this flight you will learn about attack geometry and the three different pursuit courses, Lead, Pure, and Lag and when to use them during a dogfight. To take control at anytime press the 'CTRL-Q' keys or to exit this mission press the 'ESC' key and to pause at anytime to read the text press the 'S' key.
この飛行で学ぶのは、攻撃形態と、リード、ピュア、ラグ追跡という3種類の追跡コースと、これらをドッグファイト中のどんな場合に使うかです。「Ctrl Q」キーを押せば、いつでも操縦を引き継げます。ミッションを終了するには「ESC」キーを、一時停止してテキストを読むには「S」キーを押します。
Our target, a Turkish F-4E Phantom, is just about a mile ahead but first let's learn about the different pursuit geometry courses.
ターゲットのトルコ軍のF-4Eファントムは1マイルほど先を飛行していますが、まずは異なる追跡形態コースを学びましょう。
The first is pursuit course is 'Lead Pursuit' which is when we place our nose and velocity vector ahead of the bandit's. It is used to close the distance and effectively cut off the bandit's path in the sky. You would use lead pursuit when you have an energy advantage and are trying to bring the bandit into the HUD for a guns shot.
最初の追跡コースは「リード追跡」(先行追跡、見越し追跡)で、機首と速度ベクトルを敵機の前方に向けます。敵機との距離を詰め、敵機の進路に向かって効果的にショートカットするために使用します。こちらがエネルギー的に優位であり、敵機をHUD内の射撃位置に捉えたい場合にリード追跡を用います。
Using Lead pursuit against a fighter with similar or better turn characteristics is not wise since you will drain your energy trying to keep your nose ahead of his.
リード追跡を、自機と同等あるいはより優秀な旋回特性の戦闘機に対して使用するのは得策ではありません。なぜなら機首を相手の前方に向け続けようとするとエネルギーを急激に失ってしまうからです。(訳注:リード追跡を維持するためには、相手より小さな旋回半径と相手と同等以上の旋回率が必要です。つまり相手より大きなGが掛かります。)
Let's GO!
さあ始めましょう!
This is lead pursuit and you can see how I'm cutting off the Phantom and reducing the distance to him by placing my velocity vector(FPM) out in front of him. You do have to be careful that you don't overshoot though!
これがリード追跡です。速度ベクトル(FPM)を相手の前方に置き、ファントムに向かってショートカットし、距離を詰める様子が分かるでしょう。その一方で、オーバーシュート(相手の前または旋回経路の外側に飛び出す)しないように気を付ける必要があります!
Next is 'Pure Pursuit' which is when we place our FPM on the target and is best used when shooting missiles. Again, be aware that a pure pursuit course can lead to an overshoot if followed long enough.
次は「ピュア追跡」(純粋追跡)で、FPMをターゲットに重ねます。この追跡はミサイルを撃つ場合に最適です。ピュア追跡コースも長く続けるとオーバーシュートする可能性があるので気を付けて下さい。
Here is a pure pursuit course and you can see that I'm placing my FPM on the bandit throughout the pursuit intercept.
これがピュア追跡コースです。追跡迎撃の間ずっとFPMを敵機の上に重ねている様子が分かるでしょう。
The third and final pursuit course is 'Lag Pursuit' which is when we place our FPM behind the bandit and 'lag' behind his flight path.
最後3番目の追跡コースは「ラグ追跡」(遅延追跡)で、FPMを敵機の後方に置き、その飛行コースを「遅れて」辿ります。
This is the best course to fly when approaching the bandit or trying to reduce closure and the angle off his tail in order to get a good low aspect position behind him.
これは、相手後方の射撃に適したアスペクトの小さな位置に付くために、敵機に近付く時や接近率を下げ相手の後方に回り込む(アングルオフを小さくする)時に最適な飛行コースです。
This is lag pursuit.
これがラグ追跡です。
You must be able to out turn the bandit when using lag pursuit in order to switch to lead pursuit to bring him into the HUD for a shot.
ラグ追跡からリード追跡に切り替え相手をHUD内に捉え射撃をするためには、敵機より急激な旋回ができなければなりません。
Yahoo! Good formation...
ヤッホー! 綺麗な編隊飛行です・・・
That's enough... He's nervous... :-)
もう十分でしょう・・・相手は動揺しています・・・(笑)。
Bye-bye!
バイバイ!
Lag pursuit is also used when making out of plane maneuvers like yo-yo's but more on that in an upcoming training mission.
ラグ追跡は、ヨーヨーなど今後の訓練で学んでいく非平面機動を行なう場合にも使用します。
This concludes attack geometry training using lead, pure, and lag pursuit. I suggest you exit this mission and re-start it taking control to practice pursuit course BFM maneuvers. Press the 'ESC' key to exit.
これでリード、ピュア、ラグ追跡を使用した攻撃形態訓練を終了します。一旦このミッションを終了し再スタートし、自分で操縦して追跡コースBFM機動を練習してみて下さい。「ESC」キーを押して終了して下さい。
<以上>